Megváltóként várják a magyar zenészek a YouTube-os jogdíjat

2011-03-28 09:49:06

megosztás

"nyilván sokan ellenzik, hogy a szerzők, előadók a videomegosztók bevételeiből is részesüljenek, de mivel a lemezpiac már rég nem funkcionál úgy mint régen, a zenészek szeretnék valamivel pótolni a jelentős bevételkiesést." Szabó Attila.(Forrás: Quart.hu)

"Megváltóként várják a magyar zenészek a YouTube-os jogdíjat

Külföldön már nem ritka, hogy az előadók látnak valami pénzt abból, hogy sokan nézik meg videójukat a YouTube-on. De mi a helyzet idehaza? Cikkünkből kiderül, hogy lépések már legalábbis történtek az ügyben.

A héten már beszámoltunk Rebecca Black semmiből jött és főként a negatív reklámnak köszönhető sikeréről. A Friday című videó nézettsége most már a 42 milliót is meghaladta, úgyhogy nem csoda, hogy az is szóba kerül, anyagilag hogy jár ezzel a sikerrel az előadó. A Forbes magazin az alábbi becslést hozta ki: bár a YouTube által meghatározott szerződési feltételek erről nem döntenek egyértelműen, az újság a 2010-es adatokból kiindulva úgy okoskodott, hogy egy videó minden ezredik megtekintés után hoz egy dollárt. Azon videók esetében, melyeken egy reklámcsík látható, a YouTube és a videó jogtulajdonosa (jelen esetben az ARK Music Factory nevű kiadó, ráadásul a dal két szerzője a kiadó vezetői) osztoznak a reklámbevételen, úgy, hogy utóbbit illet a jövedelem 68 százaléka. 30 millió megtekintés esetén ez húszezer dollárt jelent (több mint 3 millió 700 ezer forint), és mint tudjuk, ez az összeg azóta a harmadával nőhetett. Rebecca Blacknek persze még másfajta jövedelmet is hozott a Friday, de mi most koncentráljunk csak a videókból befolyt jövedelemre. Tovább a teljes cikkre."

Forrás: Quart.hu

2011. 03.28.

 

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szabott szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.
RENDBEN

Szabályzat